donderdag 10 maart 2011

Doodsangst



















Doctor Kie ziet
Twee losse bossen. Een voor thuis, een voor het werk. Dit is een man die houdt van overzichtelijkheid. Weinig franje in dit leven. Hij is slim. Hij ziet veel. Te veel. Hij is wantrouwig geworden. Zijn laptop ligt aan de ketting, zijn deuren hebben extra sloten. Hij weet dat bezit kwetsbaar maakt, hij heeft zijn leven geminimaliseerd. Zo kan niets hem meer raken. Weinig deuren. Weinig spullen. Een paradox, want wat beschermt hij dan zo krampachtig met die extra sleutels? Zichzelf? Zijn leven? Zijn zielenheil?
Doctor Kie zegt
It will get you in the end. Je zult je moeten verzoenen met het lot dat ons allen wacht. Kijk naar het lege schakeltje aan de rechter bos: het niets. Het wacht op je, aan je eigen bos! Er zit maar één ding op om aan de angst te ontsnappen: open je hart voor de Heere! Leg je lot in Zijn handen! Omarm de Heere Jezus onze verlosser en beërf het eeuwig leven!

1 opmerking:

Peter zei

Hoogedelgeleerde en minstens even achtbare Doctor,

De scherpte van uw waarneming heeft mij in de ziel geraakt. Wachten op niets bezet inderdaad een belangrijke plaats in mijn leven. Zoals mijn vrouw laatst nog opmerkte: "Waar wacht je op?"

Inderdaad doctor: als de Tao hemel en aarde verbindt, waar zouden wij ons dan nog druk om maken? Aan angst die er niet is, hoef je niet te ontsnappen.

Dank voor uw wijze woorden,
Hoogachtend,
Peter

PS Ik had nooit eerder van doctorren gehoord. Ik moet me u voorstellen als iets met twee nette dekschilden, zes gelede pootjes, fijne beharing en twee kwastjes als antennes, neem ik aan?

Een reactie posten