maandag 6 december 2010

Verknoopt & verward



















Doctor Kie ziet
Een klassiek geval. Telt u even mee: we zien 4 of 5 sleutels, op minimaal 7 ringetjes. Deze jonge vrouw neemt teveel rollen op haar schouders en alles is verknoopt geraakt. Haar leven is zo complex als haar sleutelbos. Een wirwar. Ze kan niks loslaten. Alles moet perfect. Ze jongleert met teveel ballen en raakt gefrustreerd als er dan één op de grond valt. En kijk eens naar al dat blauw. De blues slaan toe. De religieuze tekst (Hebreeuws?) kan haar niet meer beschermen. Alles komt piepend tot stilstand.
Doctor Kie zegt
Back to basics. Probeer nou eerst eens gewoon voor jezelf te leven. Niet volgens de bladen, niet voor de hulpbehoevenden, niet voor de hongerigen in de wereld, niet voor God maar gewoon voor jezelf. Dat lucht al een stuk op. En gooi wat ringen weg.

1 opmerking:

Anoniem zei

Is dat allemaal afgeleid van mijn sleutelbos? Ik vind dat heel erg knap!
Heel erg bedankt dr. Kie, u heeft mij een spiegel voorgehouden:-)
Nu kan ik weer verder met mn leven, maar niet op de oude voet. Nee! Ik ga 't nu anders aanpakken! En dat allemaal dankzij wat u mij inzichtelijk heeft gemaakt! :-D
met vriendelijke groet, Melanie

Een reactie posten